اسيدپاش انتقام جو پس از 25 ماه به دست قانون سپرده شد
تاریخ : یک شنبه 10 ارديبهشت 1391
نویسنده : میلاد اصغریان

در ساعت 11 روز 6 اسفند 88 مأموران کلانتري 116 مولوي از طريق مرکز فوريت هاي پليسي در جريان يک فقره اسيدپاشي در خيابان صفاري قرار گرفتند.

با حضور پليس در محل، خانم چهل ساله اي که از ناحيه سر، صورت و بدن دچار سوختگي ناشي از اسيدپاشي شده بود به ماموران اعلام کرد که توسط همسر سابق خود به اسم محسن 37 ساله مورد اسيدپاشي قرار گرفته است.

با تشکيل پرونده مقدماتي و تأييد سوختگي ناشي از اسيدپاشي از سوي پزشکي قانوني، پرونده به دستور شعبه اول بازپرسي دادسراي امور جنايي تهران، جهت انجام تحقيقات تخصصي در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکي پرونده پس از چندين روز انجام معاينات پزشکي، با مراجعه به پليس به کارآگاهان گفت: در سال 78 در محله منصور، با محسن و خانواده اش همسايه شده بودم که پس از مدتي، محسن به همراه پدر و مادرش به خواستگاري من آمدند اما من در همان زمان به درخواست ازدواجشان پاسخ منفي دادم تا اينکه پس از گذشت مدتي به خاطر اصرار و پافشاري هاي محسن براي ازدواج قبول کردم تا با وي ازدواج کنم.

وي ادامه داد: ابتدا همه چيز خوب بود و هيچ مشکلي با يکديگر نداشتيم تا اينکه پس از گذشت مدت کوتاهي محسن از من درخواست مبلغ يک ميليون تومان پول کرد و وقتي که من به درخواست وي پاسخ منفي دادم، قصد داشت تا با تهديد چاقو اين مبلغ را به زور از من بگيرد که با کمک همسايگان او را از خانه بيرون و پس از مدتي نيز از يکديگر متارکه کرديم.

وي ادامه داد: از آن زمان، آزار و اذيت هاي محسن شروع شد و با انجام کارهايي از قبيل پاشيدن بنزين بر روي درب منزل، تخريب سنگ قبر مزار پدرم ، شکستن شيشه هاي منزل، پرتاب کردن ترقه و شيشه به داخل حيات خانه و غيره براي من ايجاد مزاحمت مي کرد تا اينکه نهايتا در روز 6 اسفند سال 88 زمانيکه در خيابان صفاري در حال رفتن به سمت خانه بودم، ناگهان شخصي از پشت سر مرا به اسم کوچک صدا کرد به محض آنکه به سمت صدا چرخيدم، ناگهان محسن با ظرف پلاستيکي حاوي اسيد اقدام به پاشيدن اسيد بر روي صورت و بدنم کرد و با يک دستگاه موتورسيکلت از محل متواري شد.

با توجه به شناسايي محسن 37 ساله کارآگاهان اداره شانزدهم در ادامه رسيدگي به اين پرونده به بررسي سوابق احتمالي وي پرداخته و اطلاع پيدا کردند که محسن از مجرمان سابقه داري است که پيش از اين نيز در سال 85 دستگير و در اداره پنجم پليس آگاهي داراي سابقه است.

پس از شناسايي محل سکونت و محل هاي تردد متهم در ميدان قيام و خيابان ري، کارآگاهان با انجام تحقيقات پليسي اطلاع پيدا کردند که محسن پس از اقدام به اسيدپاشي از اين محل ها متواري شده است.

کارآگاهان اداره شانزدهم در ادامه تحقيقات خود جهت دستگيري متهم، اطلاع پيدا کردند که وي تهران را به مقصد نامشخصي ترک کرده است.

با گذشت بيش از 25 ماه از زمان متواري شدن متهم و در شرايطي که دستگيري وي در دستور کار کارآگاهان قرار داشت، کارآگاهان پليس آگاهي اطلاع پيدا کردند که محسن از مدتي پيش با اجاره خانه اي مجردي در شهر جديد پرند، به صورت مخفيانه در اين شهر زندگي مي کند.

با توجه به اطلاعات به دست آمده از اين متهم بلافاصله هماهنگي هاي لازم قضايي با بازپرس پرونده انجام و کارآگاهان پس از اخذ نيابت قضايي، در روز 4 ارديبهشت سال جاري به مخفيگاه متهم رفته و پس از اطمينان از حضور محسن در داخل مخفيگاه، در ساعت 3 بامداد 5 ارديبهشت اقدام به دستگيري متهم در داخل مخفيگاهش کردند.

در زمان دستگيري متهم قصد داشت تا از طريق پنجره طبقه دوم از محل متواري شود که با اقدام سريع کارآگاهان و شليک تير اخطار مجبور به تسليم شد.

با انتقال متهم به اداره شانزدهم و آغاز تحقيقات، وي در همان مراحل اوليه تحقيقات صراحتاً به اسيدپاشي بر روي صورت شاکي پرونده اعتراف و در خصوص انگيزه خود نيز به کارآگاهان گفت: مدت سه سال بود که با مهسا ازدواج کرده بودم. ابتدا همه چيز خوب بود اما پس از گذشت مدتي به علت آنکه مهسا تحت تأثير حرف هاي مردم و دعانويسي قرار داشت، رابطه ما تيره شد. پس از مدتي که ديگر تحمل اين حرف ها و برخي رفتارهاي مهسا را نداشتم، شيطان ديگر وجودم را تسخير کرد و تصميم به اسيدپاشي گرفتم تا اينکه در روز حادثه، در خيابان صفاري در حاليکه اسيد را از قبل تهيه و در خانه نگهداي مي کردم، با موتور به سمت مهسا رفته و اسيد را به صورت وي پاشيده و از محل متواري شدم.

در ادامه تحقيقات مشخص شد که متهم پس از اقدام به اسيدپاشي، به شهرهاي جنوبي کشور متواري شده و طي اين مدت به عنوان کارگر و در مناطق و شهرهاي مختلف مشغول به کار بوده تا اينکه پس از گذشت دو سال از زمان حادثه، با تصور اينکه پليس ديگر از دستگيري وي نااميد شده به تهران بازگشته و خانه اي را در شهر جديد پرند اجاره مي کند که نهايتا با شناسايي مخفيگاهش از سوي کارآگاهان اداره شانزدهم، دستگير مي شود.

سرهنگ کارآگاه آريا حاجي زاده ، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به شناسايي متهم از سوي شاکي پرونده و اعترافات صريح متهم در خصوص اسيدپاشي، به دستور بازپرس پرونده دستور بازداشت قانوني براي متهم صادر و جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.



|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: حوادث , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید